نحوه ثبت واسط در سیستم چگونه است؟

برای ثبت واسط در فاکتور فروش به تب “واسط” رفته، یک ردیف ایجاد کرده و شخص مورد نظر را انتخاب میکنیم. سپس سیستم مبلغ پورسانت را با توجه به نرخ پورسانت وارد شده برای آن واسط محاسبه خواهد کرد.

می خواهم فاکتور فروش را ویرایش کنم اما سیستم به من این اجازه را نمی دهد. علت چیست؟

برای ویرایش فاکتور فروش رعایت نکات زیر الزامی است :
1- اگر فاکتور فروش دارای سند حسابداری است باید سند حسابداری آن حذف گردد.
2- در صورت داشتن رسید دریافت، رسید دریافت مرتبط نیز حذف گردد.
3- اگر برای فاکتور فروش سند خروج انبار صادر شده باشد، خروج انبار نیز باید حذف گردد.

آیا امکان اعمال قیمت ها بصورت اتوماتیک در فاکتور فروش وجود دارد؟

اگر موقع ثبت کالا در سیستم تامین کنندگان و انبار در تب قیمت فروش قیمت فروش کالا را ثبت کرده باشیم و یا در اعلامیه قیمت، قیمت کالا را وارد کرده باشید در فاکتور فروش با انتخاب کالا قیمت آن کالا آورده می شود.

میخواهم نام مشتری را در فاکتور برگشتی اصلاح نمایم، با وجود اینکه سند برگشت خروج انبار و سند حسابداری آن را نیز حذف نموده ام، اما باز هم قابل ویرایش نیست. علت چیست؟

برای ویرایش نام مشتری در فاکتوربرگشتی علاوه بر حذف سند حسابداری و سند برگشت خروج انبار لازم است تا اقلام انتخاب شده در فاکتوربرگشتی نیز حذف گردند، سپس بخش فوقانی فاکتور برگشتی فعال شده و میتوان طرف مقابل را ویرایش نمود.

نحوه ثبت اشانتیون در سیستم چگونه است؟

برای اینکه بتوانید در فاکتور فروش اشانتیون ثبت نمایید، لازم است آن کالا را بعنوان یک قلم در فاکتور فروش وارد کرده و برابر با ارزش کل آن قلم، تخفیف بر روی قلم ثبت نمایید.

چطور میتونم مانده حساب مشتری یا تامین کننده را در فاکتور ببینم و چاپ کنم؟

در زمان صدور فاکتور دو گزینه پایین صفحه با آیکن های سبز رنگ وجود دارند که اگر با موس روی آن توقف کنید عبارت “مانده حساب مشتری” و “مانده حساب تامین کننده” نمایش داده میشود، در صورت کلیک کردن روی این گزینه مانده مشتری و تامین کننده نمایش داده میشود. امکان چاپ مانده حساب فقط در فاکتور A4 امکان پذیر است.

می خواهم شماره فاکتورهای فروش به ترتیب تاریخ مرتب شوند. چه کاری باید انجام دهم؟

در سیستم سپیدار امکان شماره گذاری مجدد فاکتورهای فروش وجود ندارد. برای این منظور تنها می توان کلیه فاکتورهای فروش را به اکسل ارسال نموده و شماره های آنها را ویرایش کرده و سپس مجددا آنها را دریافت نمود.

میخواهم زمان صدور فاکتور در فاکتور پرینت شده مانده حساب مشتری نمایش داده شود. راه حل چیست؟

پس از ثبت فاکتور در پایین فرم کنار کلید صورتحساب خرید و فروش دو کلید کوچک سبز رنگ وجود دارد. آنها انتخاب کنید. در فیلد آخر مانده حساب پس از تهاتر نمایش داده می شود. پس از آن از سلکتور چاپ را باز کرده و فاکتور عمودی A4 را انتخاب کنید.

در برخی گزاراشات مانند مرور حسابها و یا فهرستها مانند فاکتور فروش برخی از ستونها مشاهده نمیشود. علت چیست؟

ستون مورد نظر از گزارش حذف شده است. با استفاده از آیکون انتخابگر ستون در پايين فرم گزينه “بازگرداندن تغییرات ستونها به حالت پيش فرض” را انتخاب نمایید تا وضعیت گزارش به حالت اوليه بازگردانده شود. و یا با انتخاب انتخابگر ستون میتوان برخی ستونهای مورد نظر را اضافه کرد.

مانده حساب بانکی در مرور عملیات بانکی با مرور حسابها مغایرت دارد. علت چیست؟

مغایرت مانده حساب بانکی در سیستم های حسابداری و خرانه داری ممکن است بنا به دلایل زیر باشد :

1- در سیستم خزانه داری رویدادی ثبت شده است که بابت آن سند حسابداری صادر نشده است که در اینصورت باید سند آن را صادر نمایید.

2- کاربر به جای ثبت یک رویداد مالی در سیستم دریافت و پرداخت، بابت آن در سیستم حسابداری سند دستی زده است. برای پیدا کردن مغایرت مربوطه می توان گردش حساب بانکی مورد نظر را در مرور حسابهای سیستم حسابداری با مرور عملیات بانکی سیستم دریافت و پرداخت مقایسه نمود.

چگونه می توان از چک های دریافتی نزد صندوق گزارش گرفت؟

برای گزارش چکهای دریافتی نزد صندوق، وارد منوی دریافت و پرداخت شده از قسمت عملیات گزینه مرور عملیات بانکی را انتخاب نمایید. درفرم باز شده وارد تب چک های دریافتی شده در ستون وضعیت ، نزد صندوق را فیلترنمایید.

در برخی گزاراشات مانند مرور حسابها و یا فهرستها مانند فاکتور فروش سطر فیلتر مشاهده نمیشود. علت چیست؟

فیلتر غیر فعال شده است. جهت فعال نمودن این گزینه ، از منوی افقی زیر صفحه گزینه “قیف آبی رنگ – فیلتر” را انتخاب نمایید. توجه: با کلید ترکیبی Ctrl+F این گزینه را فعال نمود.

مرورعملیات بانکی با مرور حسابها مغايرت دارد. علت چيست ؟

در صورتی که برای هر یک از عملياتی كه در سيستم “دریافت و پرداخت” ثبت مي شود سند حسابداری نیز صادر شود، آن مانده به سيستم حسابداری هم منتقل مي شود و مانده ها در هر دو سیستم با هم يكي مي شود. اما وجود مغايرت در مانده ها به این دلیل است كه عملياتي در سيستم دریافت و پرداخت ثبت کرده اید كه سند حسابداری برای آن صادر نشده است، يا این که بعضی از عملیات مربوط به دریافت و پرداخت تنها در سیستم حسابداری به صورت دستی ثبت شده است و در نتیجه در سیستم دریافت و پرداخت اعمال نشده است.

چگونه میتوان در سیستم حساب بانکی جدید تعريف نمود؟

از سیستم دریافت و پرداخت بر روی گزینه حساب بانکی جدید کلیک کرده، در فرم باز شده سلکتور مربوط به بانک و شعبه را نیز باز کرده و در آن جا با کلیک راست بر روی صفحه و انتخاب گزینه جدید بانک و شعبه موردنظر را تعریف می کنیم، سپس بانک تعریف شده را انتخاب کرده و پس از ورود سایر اطلاعات نظیر شماره حساب و نوع حساب ( اعم از جاری، سپرده و…) فرم را ذخیره می نماییم.

زمانی که برای حساب بانکی موجودی اول دوره ثبت کرده و کلید ذخیره را میزنم، سیستم خطا می دهد " موجودي اوليه حساب هايي كه طي سال مالي افتتاح مي شوند، بايد صفر باشد، مبلغ افتتاح حساب بايد از طريق رسيد دريافت ثبت شود"، علت چیست؟

“در صورتی که تاریخ افتتاح حساب بانکی در محدوده سال های مالی موجود در سیستم باشد به این مفهموم است که میتوان فرآیند افتتاح حساب را در سیستم ثبت نمود. بنابراین باید مبلغ موجودی را طی یک رسید دریافت و حواله به بانک آن را در سیستم ثبت کرد. توجه داشته باشید موجودی اول دوره بانک مبلغی است که قبل از اینکه سیستم سپیدار را تهیه نمایید وجود داشته و به نوعی تنها اعلام مانده حساب بانک به سیستم است.”

نوع حساب بانکی در تعریف حساب بانکی اشتباه ثبت شده باشد چطور اصلاح کنم؟

از سیستم دریافت و پرداخت وارد فهرست حساب های بانکی شده و روی حساب بانکی مورد نظر راست کلیک کنید، ویرایش را انتخاب میکنیم. در حساب بانکی باز شده، سلکتور نوع حساب را باز کرده و نوع حساب مورد نظر را انتخاب کنید.

هنگام حذف حساب بانکی سیستم پیغام میدهد این حساب بانکی در چک های پرداختنی استفاده شده است. علت چیست؟

حساب بانکی مورد نظر نباید در سیستم گردش داشته باشد. جهت مشاهده گردش حساب مورد نظر، از منوی دریافت و پرداخت، قسمت عملیات، فرم مرور عملیات بانکی را باز کرده، در تب حساب بانکی، حساب مورد نظر را جستجو و فیلتر کرده و در تب جزئیات گردش های موجود را حذف نمایید.

موجودی حساب بانکی در مرور عملیات بانکی با موجودی در فهرست حساب های بانکی مغایرت دارد.علت چیست؟

موجودی نمایش داده شده در فهرست حساب های بانکی ، موجودی به روز است. بدین معنا که موجودی تمامی سال های مالی است . در حالی که موجودی نمایش داده شده در مرور عملیات بانکی ، تنها بیان گر موجودی سال مالی جاری است.

از چه طریق میتوان سیستم صندوق ارزی تعریف نمود؟

براي تعريف صندوق ارزی ابتدا بايد زير سيستم ارزی را خريداری كنيد، سپس در زمان تعريف صندوق نوع ارز صندوق را مشخص نماييد.

مانده اول دوره صندوق را از کدام قسمت می توان وارد نمود؟

در صورتی که تاریخ افتتاح صندوق را سال مالی قبل قرار دهید، می توانید از سیستم دریافت و پرداخت- منوی عملیات بر روی گزینه صندوق جدید کلیک کرده و در پایین پنجره باز شده موجودی اول دوره را وارد کنید. اما اگر تاریخ افتتاح صندوق سال مالی جاری باشد باید از طریق صدور سند رسید دریافت موجودی صندوق خود را شارژ نمایید.

چگونه چک تضمین رو ابطال کنم؟

چک تضمین قابل ابطال نیست و تنها قابلیت استرداد را دارد.

میخواهم برای رسید دریافت ، اعلامیه پرداخت ، وصول چک پرداختنی ، استرداد چک و عملیات بانکی چک دریافتنی سند حسابداری به صورت خودکار صادر نشود. راهکار چیست؟

از منوی تنظیمات ، قسمت عملیات ، فرم تنظیمات را باز کرده و تب دریافت و پرداخت را انتخاب کنید. از قسمت تنظیم خودکار سند حسابداری ، تیک گزینه های مورد نظر اعم از رسید دریافت ، اعلامیه پرداخت ، وصول چک پرداختنی ، استرداد چک و عملیات بانکی چک دریافتنی را بردارید.

هنگام پرداخت چک سیستم خطا میده که موجودی حساب کافی نیست، آیا بعد از تایید خطا، از موجودی کسر می شود؟

زمانی که یک چک پرداختنی را ثبت می کنیم در صورتی که نوع مدت چک “مدت دار” انتخاب شود، پیغام نمایش داده شده تنها جهت اطلاع رسانی است و از موجودی کسر نمی شود.

چگونه میتوانم چک های پرداختنی اول دوره را در سیستم استقرار دهم(ثبت کنم)؟

در سیستم دریافت و پرداخت فرم از قسمت عملیات فرم اعلامیه پرداخت جدید را باز کنید. بالای فرم تیک استقرار را بزنید و مشخصات مورد نظر را وارد کنید. با استفاده از کلید + پایین فرم سطر اضافه کنید و در آن مشخصات چک را وارد کنید و با استفاده از کلید ذخیره بالای فرم ، اطلاعات را ذخیره نمایید.

وقتی چکی رو تو اعلامیه پرداخت می زنم همان موقع از حساب بانکیم کسر میکند ، علت چیست؟

اگر در هنگام ثبت چک در اعلامیه پرداخت نوع مدت “روز” را انتخاب کنیم مبلغ چک همان لحظه از حساب بانکی کسر می شود. در صورتی که می خواهیم مبلغ چک بعدا از حساب بانکی طی عملیات وصول چک پرداختنی کسر شود، باید نوع مدت را “مدت دار” انتخاب کنیم.

چگونه می توانم برای اعلامیه پرداخت های یک روز یک سند حسابداری صادر کنم؟

از منوی دریافت و پرداخت از قسمت فهرست اعلامیه پرداخت را انتخاب می کنیم. سپس از پایین فرم گزینه انتخاب چندگانه را انتخاب می کنیم. سپس اعلامیه پرداخت های مورد نظر را تیک دار می کنیم .سپس از بالای فرم کلید صدور سند حسابداری را انتخاب می کنیم.

میخواهم در اعلامیه پرداخت چک ثبت کنم اما حساب بانکی مورد نظر را نمیبینم.علت چیست؟

ممکن است حساب بانکی که می خواهید برای آن چک ثبت کنید از نوع حساب جاری نبوده و فاقد دسته چک باشد. بنابراین ابتدا باید به فهرست حسابهای بانکی رفته، حساب بانکی موردنظر را ویرایش و سلکتور مربوط به نوع حساب را باز کرده و بر روی نوع حساب موردنظر (مثلا سپرده) کلیک راست کرده و ویرایش را بزنید، سپس تیک گزینه (دسته چک دارد) را فعال نمایید.

در فرم اعلامیه پرداخت نوع پرداخت را اشتباها از نوع سایر انتخاب نموده ام. چگونه میتوان آن را ویرایش نمود؟

نوع پرداخت تنها فیلدی است که پس از انتخاب آن و ثبت اعلامیه پرداخت، دیگر امکان ویرایش آن به هیچ عنوان وجود نداشته و برای اصلاح آن می بایست اعلامیه پرداخت را حذف نموده و یک اعلامیه پرداخت جدید با نوع پرداخت مورد نظر ثبت نمایید.

چگونه می توان در سیستم دریافت و پرداخت هزینه کارمزد بانکی را ثبت نمود؟

در فرم اعلامیه پرداخت جدید نوع پرداخت را سایر انتخاب میکنیم، در قسمت طرف مقابل یک حساب تفصیلی از نوع مرکز هزینه که قبلا ان را در سیستم تعریف نموده ایم وارد میکنیم. در قسمت حساب معین نیز معین هزینه کارمزد بانکی را انتخاب کرده و در پایان در تب اعلامیه برداشت اطلاعات مبلغی را وارد میکنیم.

نحوه ثبت پرداخت حقوق پرسنل در سیستم چگونه است؟

از سیستم دریافت و پرداخت آیتم اعلامیه پرداخت جدید را بازکرده نوع پرداخت را سایر انتخاب می کنیم. در قسمت طرف مقابل یک حساب واسط از نوع تفصیلی سایر ایجاد کرده و آن را در این قسمت وارد می کنیم. سپس در قسمت حساب معین نیز یک حساب واسط که قبلا در سرفصل حسابهای انتظامی تعریف نموده ایم وارد می کنیم. در قسمت چک نیز اطلاعات مربوط به مبلغ پرداختی به پرسنل را وارد می نماییم. سپس سند حسابداری اعلامیه پرداخت را صادر کرده و آن را ویرایش می کنیم. در این سند کافیست مبلغ حقوق پرداختی پرسنل را به تفکیک حساب تفصیلی آنها بدهکار کرده و در نهایت معین واسط را نیز بستانکار نماییم تا سند بالانس شده و ذخیره گردد.

چاپ چک در اعلامیه پرداخت چگونه است؟

بعد از ذخیره اعلامیه پرداخت در نوار ابزار پایین روی عکس پرینتر کلیک نمایید و گزینه چاپ چک را کلیک نمایید.

می خوام برای رسید دریافت، اعلامیه پرداخت، وصول چک پرداختنی، استرداد چک و عملیات بانکی چک دریافتنی سند حسابداری به صورت خودکار صادر نشود. راهکار چیست؟

از منوی تنظیمات، قسمت عملیات، فرم تنظیمات را باز کرده و تب دریافت و پرداخت را انتخاب کنید. از قسمت تنظیم خودکار سند حسابداری، تیک گزینه های مورد نظر اعم از رسید دریافت، اعلامیه پرداخت، وصول چک پرداختنی، استرداد چک و عملیات بانکی چک دریافتنی را بردارید.

چکونه می توانیم چک های دریافت اول دوره را در سیستم استقرار دهم (ثبت کنم)؟

در سیستم دریافت و پرداخت فرم از قسمت عملیات فرم رسید دریافت جدید را باز کنید. بالای فرم تیک استقرار را بزنید و مشخصات مورد نظر را وارد کنید.همچنین در ستون وضعیت می تونید نوع استقرار اعم از “نزد صندوق”،”واگذاری به بانک”ویا”واخواست” را متناسب با نوع آخرین وضعیت چک انتخاب نمایید. در آخر با استفاده از کلید ذخیره بالای فرم، اطلاعات را ذخیره نمایید.

در فرم رسید دریافت یک ضربدر قرمز رنگ افتاده است. راه حل مشکل چیست؟

برای حل مشکل ابتدا بایستی از برنامه سپیدار خارج شده و مسیر زیر را دنبال کنید : بایستی در منوی START در قسمت RUN متن زیر را وارد کنید: regedit . حال در صفحه باز شده پوشه HKEY CURRENT USER را بازکرده و بعد SOFTWARE را نیز باز کرده و SYSTEM GTOUP را انتخاب کرده و بر روی آیتم SMALL BUSINESS راست کلیک کرده و گزینه DELETE را انتخاب می کنیم، در این صورت مشکل مرتع خواهد شد.

چطور می تونم رسید دریافت را در سیستم ویرایش کنم؟

برای ویرایش رسید دریافت ابتدا در سیستم دریافت و پرداخت وارد فهرست رسید دریافت شده و سند حسابداری آن را حذف کنید، سپس روی رسید مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه ویرایش را انتخاب کنید، سند حسابداری رسید دریافت را نیز حذف نموده و سپس اقدام به ویرایش رسید دریافت از سیستم نمایید.

موقع ثبت رسید دریافت سیستم خطا میده پشت نمره تکراری است، علت چیست؟

شماره ای که برای پشت نمره وارد می شود قبلا در سیستم برای چک دیگری استفاده شده، پشت نمره را نمی توان تکراری وارد کرد.

پشت نمره چیست؟

برای تسهیل در جست و جوی چک برای آنها پشت نمره در نظر گرفته می شود تا هنگام جست و جو کردن یک چک در محل فیزیکی آنها به جای جست و جو از طریق شماره چک از پشت نمره که شماره راحت و دارای توالی است استفاده شود.

چرا چکی که در سال مالی گذشته ثبت کردم در سال جدید قابل مشاهده است؟

اگر چکی در یک سال مالی ثبت شود و وصول نشده باشد در صورت بستن سال مالی چک در سال مالی جدید قابل مشاهده است.

نحوه ثبت رسید دریافت در سیستم چگونه است؟

از منوی دریافت و پرداخت رسید دریافت جدید باز کرده، نوع رسید دریافت و طرف مقابل را انتخاب می نماییم. سپس بنابر اینکه دریافت از طریق مبلغ نقد، چک، حواله، ویا کارتخوان بوده است اطلاعات را تکمیل کرده و رسید دریافت را ذخیره می کنیم.

چرا بعد از گردش دار شدن یک حساب معین دیگر نمی توان آن را تفصیل پذیر كرد؟

از آنجایی که حساب مورد نظر تابه حال بدون تفصيل گردش داشته و در اسناد حسابداري از آن استفاده شده است، دیگر نمي توانيم آن را تفصيل پذير كنيم. اما اگر بخواهيم از این به بعد تفصيل پذیر باشد باید بک معين جدید تفصیل پذیر تعریف کرده و مانده معین قدیم را به معين جديد انتقال دهیم.

نمی توانم رسید را حذف کنم دلیل آن چیست؟

به قسمت جست و جوی چک رفته و در تب چک دریافتی، شماره چک مورد نظر را جستجو کنید. چنانچه عملیات دیگری بجز دریافت برای چک ثبت شده باشد، آن ها را حذف نمایید تا سیستم به شما اجازه ی حذف رسید دریافت را بدهد.

راس گیری چیست و چه کاربردی دارد؟

با استفاده از عملیات راس گیری می توانید میانگین وزنی یک رسید دریافت را به ازای قلم های “وجه نقد، چک، حواله و کارت خوان” و نسبت به یک مبدا زمانی خاص استخراج کنید. فرمول محاسبه راس گیری به صورت زیر می باشد:
جمع وجه نقد+جمع حواله+جمع کارتخوان+جمع(چک*اختلاف تاریخ با تاریخ رسید) =راس جمع وجه نقد+جمع حواله+جمع کارتخوان +جمع چک

چگونه می توان رسید دریافت را حذف نمود؟

برای حذق رسید دریافت ابتدا بایستی عملیات بانکی(واگذار به بانک، وصول یا واخواست، نقد کردن، خرج کردن چک) را حذف کرده، سند حسابداری رسید دریافت را نیز حذف نموده و سپس اقدام به پاک کردن رسید دریافت از سیستم نمایید.

چگونه میتوان عملیات انجام شده بر روی یک چک را از داخل فرم رسید دریافت مشاهده نمود؟

در فرم رسید دریافت بر روی چک مورد نظر کلیک کرده , در میان کلیدهای افقی پایین فرم بر روی کلید تاریخچه چک کلیک کرده و عملیات انجام شده مربوط به آن را مشاهده نمائید.

پرداخت مساعده را چگونه در سیستم ثبت کنم؟

در سیستم دریافت و پرداخت بر روی گزینه اعلامیه پرداخت جدید کلیک کرده و در قسمت نوع، نوع آن را پرداخت به سایر انتخاب می کنیم. سپس کارمند مورد نظر را انتخاب کرده، در قسمت معین حساب معین مربوط به پرداخت مساعده را مشخص کرده و در ادامه اطلاعات تکمیلی دیگر (اعم از نحوه پرداخت (چک، نقد و …) را نیز ثبت می نماییم.

نحوه ثبت سود بانکی در سیستم دریافت و پرداخت چگونه است؟

در فرم رسید دریافت جدید نوع دریافت را سایر انتخاب کرده، در قسمت طرف مقابل یک حساب تفصیلی از نوع سایر که قبلا آن را در سیستم تعریف نموده ایم وارد می کنیم. در قسمت حساب معین نیز معین سود بانکی را انتخاب کرده و در پایان در تب حواله اطلاعات مبلغی مورد نیاز را پر می کنیم.

چگونه میتوان گزارشی از رسیدهای دریافت از نوع سایر تهیه نمود؟

جهت گزارش گیری از رسیدهای دریافت نوع سایر تنها می توان به قسمت مرور عملیات بانکی رفته، سپس در تب طرف حساب و در ستون نوع دریافت کلمه “سایر” را جستجو می کنیم.

چگونه می توان برای رسیدهای دریافت یک سند تجمیعی صادر نمود؟

براي آنكه بتوان براي چند رسيد دريافت يك سند حسابداري صادر نمود بايستي در فهرست رسيدهای دريافت از پايين صفحه آیکون ” انتخاب چند گانه” را فعال کرده و رسيدهای موردنظر را تیک زده و از بالاي صفحه بر روی علامت “صدور سند حسابداري” کلیک کنیم. توجه داشته باشید که تنها امکان صدور سند تجمیعی برای رسیدهای یک روز وجود دارد و برای رسیدهای با تاریخ متفاوت به ازای هر روز یک سند صادر خواهد شد.

پس از ثبت رسید دریافت برای آن عمليات بانكي واگذار به بانك و واخواست را انجام داده ام، حال چگونه میتوانم رسيد دریافت را ويرايش كنم؟

ابتدا در دریافت و پرداخت جستجو چک را باز کنید
تب چک دریافتنی وی چک مورد نظر دوبار کلیک کنید چک سبز رنک میشود و پایین فرم  تاریخچه چک نمایش داده می شود
سپس از اخرین عملیات باید هم سند حسابداری و هم خود فرم پاک شود
یعنی ابتدا واخواست چک را باز کنید از بالای فرم سند حسابداری را پاک کنید و بعد خود فرم واخواست را حذف کنید
و بعد واگذار به بانک  چک را باز کنید از بالای فرم سند حسابداری را پاک کنید و بعد خود فرم واگذار را  را حذف کنید
و بعد رسید دریافت را باز کنید و بعد سند بالای فرم را حذف و ویرایش را انجام بدید و بعد مجدد هم عملیات بانکی چک دریافتنی واگذار به بانک و واخواست را مجدد ثبت کنید

آیا امکان ثبت سفته در سیستم دریافت و پرداخت وجود دارد؟

خیر – برای اینکه بتوانید سفته را در سیستم ثبت کنید باید سفته مورد نظر را در سیستم حسابداری به عنوان یک سند دستی ثبت نمایید.

نحوه ثبت سند حسابداری ارزی در سیستم چگونه است؟

جهت صدور سند ارزی ابتدا باید به قسمت درختواره حساب ها رفته و برای معین های موردنظر ویژگی ارزی را فعال نمایید. سپس یک سند حسابداری جدید باز کرده و سه ستون ( ارز، نرخ ارز، مبلغ ارز) برای شما فعال می گردد.

چگونه میتوانم برای یک حساب معین تفصیلی تعریف کرد؟

حساب های تفصیلی در سیستم سپیدار به صورت شناور هستند و به یک معین خاص مرتبط نمی شود. از این رو برای تعریف طرف حساب ها و مراکز هزینه از قسمت شرکت، برای تعریف حساب بانکی، صندوق و کارت خوان از سیستم دریافت و پرداخت ،برای تعریف قرارداد پیمانکاری از قسمت پیمانکاری و برای تعریف تفصیلی سایر از سیستم حسابداری میتوان تفصیلی مورد نظر را تعریف نمود.